منو سریع

فروشگاه

ارسال درخواست

عضویت در خبرنامه

پاسخگویی آنلاین در واتس آپ

برش شیشه با الماس

ترجمه این پست به زبان های دیگر نیز روی سایت هست: English فارسی

برش شیشه با الماس

یکی از روش های متداول برای برش شیشه، برش شیشه با الماس است. به طور کلی برش شیشه در دو روش متداول انجام می شود.

روش اول، برش با چرخ برش است. که از فولاد سخت یا تنگستن کاربید می‌سازند.

اما روش دوم استفاده از الماس شیشه‌بر است.

در برش شیشه، با انداختن خط روی شیشه، شیشه از محل علامت گذاری شده برش داده می شود.

در واقع  الماس شیشه بر شیشه را نمی برد. بلکه یک خط و شیار روی سطح ایجاد می کند و دو قسمت شیشه از هم جدا می شوند. در واقع این علامت گذاری ها، باعث ترغیب شیشه می شود تا از محل های مشخص شده شروع به شکستن کند.

توجه داشته باشید که شیشه سکوریت را نمی توان از این طریق برش داد. زیرا این نوع شیشه به جای تقسیم شدن به دو تکه مشخص، خورد خواهد شد.

چگونگی برش شیشه با الماس

"برش

در این روش، شیشه را روی سطح مناسبی که ایجاد خط و خش نکند قرار می دهند. سطح شیشه را از جرم های موجود پاک کرده و سپس روی شیشه خط می اندازند. هنگام خط انداختن نباید فشار زیادی به سطح شیشه وارد شود. برای نتیجه بهتر می توان قبل از خط انداختن کمی روغن برش را با کمک خط کش روی شیشه ریخت. بعد از برش نیز لبه های تیز را با سنباده صاف می کنند.

استفاده از الماس شیشه بری نیازمند تبحر مخصوصی می باشد، زیرا اگر نتوان به درستی از این ابزار برای مشخص کردن خطوط استفاده کرد، شیشه دیگر قابل استفاده نخواهد بود..

انواع الماس شیشه بری

ابزار برش شیشه با الماس انواع مختلفی دارد، ولی به طور کلی می توان آن را به دو دسته پیستولی و مدادی تقسیم بندی کرد. اغلب الماس های شیشه‌بری دسته‌ای از جنس چوب دارند. و در بدنه برخی از آن ها مخزن یا صُلب تعبیه میشود. درون این مخزن ها نفت سفید و یا روغن شیشه‌بری می‌ریزند تا هنگام انداختن خط بر روی شیشه، به لغزش الماس شیشه بری کمک کند.

الماس شیشه بری مدادی:

الماس مدادی

الماس مدادی

در برخی از مدل های این نوع الماس شیشه‌بری، بدنه الماس فلزی است. و دارای عاج هایی می باشد. که می توان از آن برای سمباده زنی لبه های تازه برش خورده بعد از برش  شیشه با الماس استفاده کرد.

الماس شیشه بری پیستولی:

الماس پیستولی

الماس پیستولی

در برش شیشه با الماس از الماس پیستولی برای رسم اشکال منحنی استفاده می شود. با گذر زمان و پیشرفت فناوری، انواع جدیدتری از الماس ها نیز می‌سازند. امروزه صفحه های شیشه ای بزرگ را می توان با استفاده از کامپیوتر CNC به صورت نیمه اتوماتیک برش داد.

در برش شیشه ها با الماس یا هر وسیله ی برشی دیگر، یک مشکل بزرگ در میان است. بعد از برش، لبه هایی که با آن، در تماس بودند. بسیار تیز و برنده است. از کنار این موضوع به هیچ عنوان نمی شود به راحتی گذشت. زیرا شیشه تیز گاها از برخی چاقو ها هم برنده تر و خطرناک تر می باشند. از همین رو، قبل از فرستادن محصول، تمام لبه های تراش خورده. تراش یا همان پولیش می خورند. از عمده محصولاتی که کاملا تراش خورده و ایمن به دست مشتریان عزیز می رسد، آینه های آسان نصب است. آینه ای زیبا، کاربردی، با نصب آسان و بدون هزینه. شما را به نمونه ای از آین دسته، یعنی آینه آسان نصب روبیک، آشنا می کنیم.

مهجام گلس سازنده انواع مدل های آیینه ای.

طرح از شما، ساخت از ما.

می توانید خانه خود را، به مانند یک کاخ تزیین نمایید.

 

با ما در شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید:

اینستا گرام مهجام گلس

لینکدین مهجام گلس

کانال تلگرام مهجام گلس

و در صورت نیاز به آدرس های پستی الکترونیکی و شماره های مهجام، از صفحه ارتباط با ما دیدن نمایید:

تماس با ما

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *