منو سریع

فروشگاه

ارسال درخواست

عضویت در خبرنامه

پاسخگویی آنلاین در واتس آپ

تاریخچه پیدایش شیشه

ترجمه این پست به زبان های دیگر نیز روی سایت هست: English فارسی

تاریخچه شیشه- تاریخچه پیدایش شیشه

تاریخچه پیدایش شیشه و پیدایش آن با تاریخ تمدن بشر شروع می‌شود. انسان اولیه توانست با صیقل دادن سنگ کاربردهای متفاوتی برای آن بیافریند. نیزه و چاقو اولین اختراع انسان بود؛ اما پس‌ازآن سنگ‌های گدازه‌های آتش‌فشانی نظر را به خود جلب کرده،با توجه به مدارک موجود تاریخی می توان تاریخچه شیشه را مورد بررسی قرار داد.


این گدازه‌های آتشفشانی که بسیاری از آن‌ها شفاف بود پایه‌گذار استفاده از سنگ برای ساخت آنها شد.

تاریخچه پیدایش شیشه

تاریخچه پیدایش شیشه

سیلیس با خاصیت شفای و بلوری خود ماده اولیه این محصول بشمار می رود.

مصر بین‌النهرین و ایران از اولین نقاط جهان بود که از آن استفاده کردند. بعداز آن اقوام ساکن در سوریه امروزی توانستند آن را به‌صورت لوله درآورند تا تحولی شگفت در این صنعت به وجود آید. کمی بعد تولید این محصول در امپراطوری روم رونق گرفت و رومیان کم کم آن را به تمام کشورهای تحت سلطه و همسایگان خود گسترش دادند. مهم‌ترین مرکز تولید شیشه جهان در سال 1000 میلادی شهر اسکندریه مصر بود.

 

تاریخچه پیدایش شیشه

تاریخچه اختراع شیشه

با بررسی کتوب تاریخی درباره تمدن گذشتگان می توان به اسرار و شواهد بسیاری درباره نحوه زندگی و اختراعات انسان دست یافت. از جمله اختراعات مهم بشر در طول تاریخ می توان به تاریخچه پیدایش شیشه اشاره کرد. هم زمان با اختراع شیشه جهش بسیار زیادی در صنعت ساختمان سازی و لوازم مصرفی خانه صورت گرفت.

سوال مهمی که مطرح می شود این است که شیشه چه زمانی اختراع شد؟

برای پاسخ به این سوال به بررسی روند شکل گیری و پیدایش شیشه در طول دوران های مختلف و بیان جزییات سالهای شکل گیری و روند پیشرفت صنعت شیشه می پردازیم.


تاریخچه شیشه‌گری در جهان

شیشه‌گری را می‌توان هنر الهام شکل به شیشه بیان کرد. این هنر به این صورت انجام می‌شود که به‌وسیله حرارت دادن به شیشه آن را بصورت مایع یا نیمه مایع درآورده و سپس با دمیدن و ابزارهای مخصوص شیشه را به شکل‌های زیبا و هنرمندانه درمی‌آورند. هنر شیشه‌گری یکی از قدیمی‌ترین صنعت هاست که مردم به آن اشتغال داشته اند.

با کاوش‌های انجام‌ شده توسط مورخان تاریخ به این موضوع پی بردند که تاریخچه شیشه‌گری در جهان به دوره فینیقی‌ها مربوط می‌شود. با بررسی تاریخچه شیشه‌گری در جهان می تواند به گسترش و پیدایش این هنردر ایران نیز پی برد. بر اساس بررسی های صورت گرفته در سطح جهانی با قدمت ترین دست سازه‌های شیشه‌ای در خاورمیانه پیدا شد است.                                                                                                                                         در هزاره سوم قبل از میلاد نیز سومری‌ها با شیشه و صنعت آن آشنایی داشته اند.

 

مهجام گلس سازنده انواع مدل های آیینه ای.

طرح از شما، ساخت از ما.

می توانید خانه خود را، به مانند یک کاخ تزیین نمایید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *